Monday, April 20, 2009

maafkan sahabatmu..

maafkan aku, bukan aku sengaja membiarkan diri mu di 'bahan'...aku tak pernah cuba nk membahanmu sedemikian rupa..aku x tahu diorg akan mengambil 'benda' tu utk membahan ko.. usahlah ko bersangka buruk padaku..tp, aku ttp ingin meminta maaf padamu..kerana, aku lah penyebab ko di bahan, aku lah sumbernye, aku lah titik noktah..

suatu pagi..di waktu rehat di kedai Mak teh dlm kul 10.30 a.m...

aku, faiz, ali dan kencang bru smpai di kedai utk bersarapan setelah menahan perut berkeroncong di dlm kelas...sesampai mereka di sana dan berjalan nk masuk ke kedai mak teh..tibe-tibe..dtg sebuah kereta myvi berkaler putih..

faiz: aroy asyik nak muke ketattt je...

cik A: woi! ko laa yg bg 'benda' tu kan!?? (sambil memandang dgr muke pnuh kemarahan)

semua terkejut x pasti pda siapa kemarahan tu dilepaskan...pda faiz? faiz mengelak..pda ali? ali pun mengelak..pda kencang?? kencang pun dielakkan..rupanya pda aku..

cik A: ko je yg ade 'benda' tu! ko yg bg diorg tu kan!?? (sambil berjalan melepasi aku)..

Kym: mmg r 'benda' tu aku ade..tp aku x edit pun 'benda' tu, aku x sruh pun diorg msukkan dlm blog, aku just tunjuk je lpas ko botakkan kepala tu..

cik A: aah! masalah ko je yg ade 'benda' tu, ape2 pun habis kt ko gak! (smbil membasuh tgn..)

aku senyap..rase bersalah menyelubungi aku...kencang cbe menenangkan cik A..tidak aku sangka cik A akan menjadi mrh sebegitu..sedangkn selama nie die seorg yg ceria sentiasa, walaupun di bahan, di uji dgn pelbagai dugaan...

aku mencapai hp aku dn cbe call CIK ZAW..

cik zaw: hello..

kym: hello zaw..ko tlg buang 'benda' tu..cik A dh mrh aku, tuduh aku bkn2...

cik zaw: hahaha..ye ke..okey2..nanti aku buang..

.......

maafkan aku sahabat..aku mmg ske membahan ko, tp x pernah smpai tahap cmtu..walaupun ak ske membahan ko..tp aku sntiasa meminta maaf selepas tu..

x pe lah..yg penting! hidup ttp kne mkn...selepas tu mkn mcm biasa..tiada ape yg berlaku..die bkn seorg pedendam..tp seorg yg ceria..tu lah cik A..

1 comment:

Red_fender said...

sorry bro maser tue ak ingat ko nyer kerja sebab gambar katko biase emotional non rational . sorry sesangat bro